ΣΔΕ Φυλακών Τρικάλων

Εκπαιδευτικές

Δείτε εδώ το Δελτίο τύπου

Το σχολείο μας μετατρέπεται σε «Αειφόρο Σχολείο»

Τη Δευτέρα έξι (6) Φεβρουαρίου 2017 διενεργήθηκαν στο χώρο του σχολείου εξετάσεις για την απόκτηση Απολυτήριου Τίτλου Δημοτικού Σχολείου

Λοιπόν ώρα για εκδρομή! Και μιας και δεν μπορούμε να πάμε εμείς έξω, έρχεται το έξω σε μας! Επιλέξαμε μια επίσκεψη στο δάσος και στην άγρια φύση?

Άλλη ?ία δράση του σχολείου ?ας πραγ?ατοποιήθηκε τη ?ευτέρα 12 ?εκε?βρίου 2016, η εκπαίδευση όλου του έ?ψυχου δυνα?ικού του σχολείου στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)


Ταινία animation μικρού μήκους με θέμα τη Μετανάστευση που δημιουργήθηκε στα πλάισια του Θερινού σχολείου 2016 του 2ου ΣΔΕ Τρικάλων (Φυλακών).

Ετοιμο και το λογότυπο του σχολείου. Μετά από μια εβομάδα μάθησης, προτάσεων, εποικοδομητικών αντιπαραθέσεων και δημιουργίας, με την καθοδήγηση της ομάδας Designature,


Έληξε το θερινό σχολείο 2016 και το γιορτάσαμε! Με πολλούς καλεσμένους, ανάμεσα στους οποίους η ψυχή του προγράμματος κ. Χρυσάνθη Γκοντίνου, αντιπρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ

Ο βασικός πυρήνας του προγράμματος σπουδών των ΣΔΕ αποτελείται από 8 γενικές κατηγορίες μαθημάτων που αναφέρονται σαν "γραμματισμοί". Οι γραμματισμοί αυτοί είναι:

Γλωσσικός Γραμματισμός (ελληνική γλώσσα - 3 ώρες την εβδομάδα)

Αριθμητικός Γραμματισμός (3 ώρες την εβδομάδα)

Πληροφορικός Γραμματισμός (3 ώρες την εβδομάδα)

Γλωσσικός Γραμματισμός (αγγλική γλώσσα - 3 ώρες την εβδομάδα)

Κοινωνικός Γραμματισμός (3 ώρες την εβδομάδα)

Επιστημονικός Γραμματισμός (φυσικές επιστήμες - 2 ώρες την εβδομάδα)

Περιβαλλοντικός Γραμματισμός (2 ώρες την εβδομάδα)

Πολιτισμική?Αισθητική Αγωγή (1 ώρα την εβδομάδα)

Επίσης 3 ώρες την εβδομάδα οι εκπαιδευόμενοι ασχολούνται με διαθεματικά Project και 1 ώρα με συμβουλευτική σταδιοδρομίας

Η ύλη των γραμματισμών δεν είναι αυστηρά καθορισμένη αλλά αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτών να την προσαρμόσουν στις δυνατότητες και τις απαιτήσεις των εκπαιδευομένων. Επιπλέον υπάρχει σαφής προσανατολισμός στη διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση όλων των θεμάτων ώστε οι εκπαιδευόμενοι να προσεγγίσουν τα θέματα από διαφορετικές οπτικές.

Η φοίτηση είναι 2 χρόνια, έτσι οι εκπαιδευόμενοι κερδίζουν μία χρονιά σε σχέση με το παραδοσιακό γυμνάσιο.

Εστιάζει στη γνώση και όχι στην αξιολόγηση. Έχει ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών με λίγα μαθήματα. Δεν έχει βιβλία ούτε εξετάσεις.

Δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές να λειτουργήσουν ειδικά εργαστήρια (πχ ζωγραφική, γλυπτική, μουσική, κλπ), ενώ παρέχει επιπλέον και ενισχυτική εξατομικευμένη διδασκαλία.

Αξιοποιεί επιπλέον υπηρεσίες (συμβουλευτικές, ψυχολογικής υποστήριξης, επαγγελματικού προσανατολισμού, κλπ) ώστε να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει τους εκπαιδευόμενους.

Στηρίζεται σε μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων που εστιάζει στις ατομικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των εκπαιδευομένων.

Δίνει έμφαση στην απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων παρέχοντας στοχευμένη διδασκαλία ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε εκπαιδευόμενου.

Αναπτύσσει κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες μέσα από συμπράξεις και επισκέψεις σε άλλους φορείς.

Νομοθεσία

Η νομοθεσία που σχετίζεται με τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έχει πολλές φορές επικαιροποιηθεί στη διάρκεια των χρόνων. Οι σημαντικότεροι σταθμοί ήταν: